CANLI TV
ON6 TV,
Yeni Nesil Televizyon

Emekli ve memurun temmuz zammı belli oldu

Haziran enflasyonunun açıklanmasıyla SSK ve BAĞ-KUR emeklilerine yüzde 17,76, memur ve memur emeklilerine ise yüzde 13,52 zam yapılacağı netleşti.

EKONOMİ03.07.2026 13:17
Emekli ve memurun temmuz zammı belli oldu

Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) haziran ayı enflasyon verilerini açıklamasının ardından temmuz ayında emekli aylıkları ile memur maaşlarına yapılacak zam oranları kesinleşti. Buna göre SSK ve BAĞ-KUR emeklileri yüzde 17,76, memur ve memur emeklileri ise yüzde 13,52 oranında zam alacak.

TÜİK'in açıkladığı verilere göre haziran ayında aylık enflasyon yüzde 0,99, yıllık enflasyon ise yüzde 32,11 olarak gerçekleşti. Ocak-haziran dönemini kapsayan 6 aylık enflasyon oranı ise yüzde 17,76 oldu. Bu oran doğrultusunda SSK ve BAĞ-KUR emeklilerinin aylıkları aynı oranda artırılacak.

Memur ve memur emeklilerinin maaş artışı ise toplu sözleşme zammı ile enflasyon farkının eklenmesiyle yüzde 13,52 olarak belirlendi. Hesaplamaya göre yüzde 6,09 enflasyon farkına ek olarak yüzde 7 toplu sözleşme zammı uygulanacak.

Temmuz zammıyla birlikte en düşük memur maaşı 61 bin 890 liradan 70 bin 251 liraya, en düşük memur emeklisi aylığı ise 27 bin 772 liradan 31 bin 524 liraya yükselecek. Sigorta başlangıcı 2008 öncesi olan en düşük SSK emekli aylığı da 21 bin 481 liradan 25 bin 296 liraya çıkacak.

Öte yandan halen 20 bin lira olarak uygulanan en düşük emekli aylığının artırılması için yasal düzenleme hazırlanıyor. AK Parti'nin, en düşük emekli aylığının yükseltilmesine ilişkin kanun teklifini Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne sunması bekleniyor.

Temmuz ayı zamlarıyla birlikte SSK ve BAĞ-KUR emeklileri yüzde 17,76 oranında artış alırken, memur ve memur emeklilerinin maaşlarına yüzde 13,52 zam yapılacak. Böylece bu dönemde SSK ve BAĞ-KUR emeklilerinin zam oranı, memur emeklilerinin zam oranının 4,24 puan üzerinde gerçekleşmiş oldu.

AK Parti ekonomiye ilişkin düzenlemeleri içeren kanun teklifini TBMM Başkanlığına sundu. Teklifle en düşük emekli aylığı 20 bin TL'den, yüzde 17,76'lık artışla 23 bin 552 TL’ye yükseltildi.

Zamlı memur maaşları belli oldu:

Memur (9/1): 64 bin 397 liradan 73 bin 103 liraya

Uzman Öğretmen (1/4): 81 bin 219 liradan 92 bin 202 liraya

Öğretmen (1/4): 73 bin 368 liradan 83 bin 288 liraya

Başkomiser (3/1): 89 bin 214 liradan 101 bin 278 liraya

Polis Memuru (8/1): 81 bin 617 liradan 92 bin 654 liraya

Uzman Doktor (1/4): 150 bin 426 liradan 170 bin 767 liraya

Hemşire (5/1): 74 bin 770 liradan 84 bin 879 liraya

Mühendis (1/4): 96 bin 211 liradan 109 bin 
223 liraya

Teknisyen (11/1): 66 bin 870 liradan 75 bin 912 liraya

Profesör (1/4): 135 bin 89 liradan 153 bin 353 liraya

Araştırma Görevlisi (7/1): 90 bin 568 liradan 102 bin 814 liraya

Vaiz (1/4): 76 bin 653 liradan 87 bin 017 liraya

Avukat (1/4): 90 bin liradan 102 bin 168 liraya yükseldi.

DİĞER HABERLER